U kunt bijzondere bijstand aanvragen met het formulier aanvraag bijzondere bijstand (PDF, 101 kb) . Het ingevulde en ondertekende aanvraagformulier kunt u afgeven op het gemeentehuis in Baarle-Nassau of opsturen naar de gemeente Baarle-Nassau, afdeling Sociale Zaken, Postbus 105, 5110 AC Baarle-Nassau. Let op dat u alle gevraagde bijlagen meestuurt.
U moet bijzondere bijstand aanvragen voordat u de kosten maakt. U moet dan een prijsopgave of offerte laten zien.
Indien uw aanvraag bijzondere bijstand goed gekeurd wordt, dient u een kopie van de originele bonnetjes samen met het ‘Bonnetjes formulier Sociaal Domein (PDF, 260 kb) ’ op te sturen naar de gemeente. Dit kunt u het beste digitaal doen door de stukken in te scannen en ze via soza-admin@abg.nl te mailen. Dan kan het snel verwerkt en betaald worden.
De gemeente beslist binnen 8 weken na ontvangst van alle stukken of u bijzondere bijstand krijgt. Heeft u een brief gekregen waarin staat dat u bijzondere bijstand krijgt, dan wordt het bedrag zo spoedig mogelijk naar uw rekening overgemaakt.
De gemeente kent onder andere de volgende mogelijkheid voor bijzondere bijstand voor kosten voor:
Voor vragen kunt u terecht bij uw contactpersoon. Deze kunt u rechtstreeks mailen of bellen. Heeft u geen naam, dan neemt u contact op met de gemeente Baarle-Nassau, via 14 013/ +31 (0)13 - 507 5200 of via info@baarle-nassau.nl. We helpen u graag verder.