Ga naar de inhoud
Ga naar het zoeken

Mogelijke fout in chip reisdocumenten april, mei en juni 2018

16 juli 2018

Vorige week ontvingen we bericht van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG) over een mogelijke fout in sommige reisdocumenten. Het probleem zit hem in één van de 23 echtheidskenmerken in het reisdocument. Iedereen die in de maanden april, mei en juni een nieuw reisdocument heeft aangevraagd, hebben wij hierover geïnformeerd.

Controle reisdocument in speciale BZK-ID-app of op het gemeentehuis

Heeft u in de periode van april tot en met juni van dit jaar een reisdocument aangevraagd en ontvangen? Dan kunt u in de app 'BZK-ID' (te vinden in de app-store) zelf een controle uitvoeren op dat reisdocument. Ook kunt u uw reisdocument laten controleren bij de balie in het gemeentehuis. Dit kan zonder afspraak tijdens onze reguliere openingstijden. Mocht blijken dat uw reisdocument een fout bevat dan vragen we met spoed een nieuw reisdocument voor u aan. De kosten hiervoor zijn voor rekening van de Rijksdienst voor Identiteitsgegevens (RvIG). 

Centraal telefoonnummer voor vragen: 0800-0201046

Heeft u een reisdocument aangevraagd in de periode van april tot en met juni en heeft u hier vragen over? Belt u dan naar 0800-0201046. U kunt ook een email te sturen naar: mijnreisdocumenten@rvig.nl. Op www.rvig.nl vind u ook meer informatie.