Ga naar de inhoud
Ga naar het zoeken

Rittencoördinator gezocht voor Opstapbus ABC

30 januari 2019

Wat is de Opstapbus ABC?

Het doel van de Opstapbus ABC is voorkomen dat 55+ers én mensen met een (mobiele) beperking in een isolement raken en/of vereenzamen. De Opstapbus zorgt ervoor dat zij zelf boodschappen kunnen doen of een uitstapje kunnen maken. Zo kunnen zij ook sociale contacten aangaan en onderhouden. Vrijwillige chauffeurs besturen de bus. Ook rijdt er meestal een begeleider mee die de klanten. Hij of zij kan een handje helpen als dat nodig is.

Wat doet de rittencoördinator?

De klanten kunnen een boodschappenritje of uitje boeken en informatie vragen bij de rittencoördinatoren; zij plannen de ritten. Ze zijn op vaste tijden twee keer per week telefonisch bereikbaar. De rittencoördinatoren maken de boekingen van de klant, versturen de rittenstaten per mail naar de chauffeur en maken maandelijks een programma. De werkzaamheden worden, per toerbeurt, verdeeld. Op dit moment bestaat het team uit 4 personen.

Wie zoeken wij?

Wij zijn op zoek naar een collega die dit gezellige team vrijwillig wil versterken. Heeft u interesse en draagt u onze organisatie een warm hart toe? Kunt u een beetje overweg met de computer? En bent u flexibel 3 tot 5 uur per week beschikbaar?

Interesse?

Neem dan contact op met Eveline van Vrijwilligerspunt Baarle (06-45160623 of: evelinebeemster@contourdetwern.nl) en/of Christiane en Ingrid van Dienstencentrum Ulicoten (013-5196316 of: info@dienstencentrumulicoten.nl).