We breiden onze dienstverlening uit met een ‘chatbot’

08 december 2019

U kunt aan ons op verschillende manieren vragen stellen of om informatie vragen. U kunt bijvoorbeeld op onze website www.Baarle-Nassau.nl kijken of u kunt ons bellen (14 0161). We zijn steeds bezig met het uitbreiden van onze dienstverlening, zodat wij u steeds beter en sneller kunnen helpen. Daar is nu een manier bijgekomen: sinds kort hebben we ook een ‘chatbot’: een virtuele assistent op onze website; een ‘robot waarmee u kunt praten’ en die u verder kan helpen. 

Antwoord via een chatbot, 24 uur per dag, 7 dagen in de week

Een ‘chatbot’ is een computer die antwoord kan geven op uw vraag. En dat 24 uur per dag, zeven dagen in de week. U hoeft dus niet te wachten tot het gemeentehuis of het Klantcontactcentrum open is. 

Hoe werkt het?

Als u onze website opent op uw computer, laptop of mobiele telefoon, ziet u onderaan een blauwe ‘knop’ met daarop ‘virtuele assistent’. Als u daarop klikt, kunt u uw vraag intypen. 

Tijdens openingstijden van het klantcontactcentrum

De chatbot leest uw vraag. Als de chatbot uw vraag niet begrijpt of het antwoord niet weet, neemt iemand van het klantcontactcentrum het gesprek over en kunt u uw vraag aan de medewerker stellen. 

Buiten openingstijden van het klantcontactcentrum

De chatbot leest uw vraag. Als de chatbot uw vraag niet begrijpt of geen antwoord weet buiten de openingstijden van het KCC, zal hij u vragen contact op te nemen met het Klantcontactcentrum tijdens openingstijden.
Wethouder Hans van Tilborg over deze nieuwe ontwikkeling: “Ik vind het een goede zaak dat we de technologische ontwikkelingen omarmen, zodat we 24/7 bereikbaar zijn voor onze inwoners. We zullen in het begin best wel tegen wat kinderziektes aanlopen, want zo’n systeem verbetert gaandeweg. Uiteindelijk kunnen we onze dienstverlening zo wel naar een hoger plan tillen.”