Coronavirus: dienstverlening gemeentebalie en milieustraat aangepast: Heropening milieustraat, alleen op afspraak!

De gemeente volgt het advies van het RIVM in de aanpak van de verspreiding van het coronavirus. De gemeente blijft via alle kanalen bereikbaar. Wel hebben we onze dienstverlening aangepast. Daarbij staat uw en onze gezondheid voorop.

Aangepaste openingstijden

  • Maandag 08.30 tot 12.00 uur
  • Woensdag 08.30 tot 12.00 uur - 13.00 tot 16.00 uur - 17.00 tot 19.00 uur

Een afspraak maakt u via het formulier 'Afspraak maken' of telefonisch via 14 013/ +31 (0)13 - 507 5200.

In verband met de komende feestdagen zijn het Klantcontactcentrum (KCC) en het gemeentehuis gesloten op:

  • Maandag 1 juni (tweede pinksterdag), geopend op dinsdag 2 juni* (08:30-10:30)

*Wanneer de feestdagen vallen op een dag dat we volgens de aangepaste openingstijden in verband met het coronavirus opengesteld zijn, dan schuift de openstelling één dag op.

Telefonische bereikbaarheid

Telefonisch zijn we tijdens de normale openingstijden bereikbaar:

Maandag t/m donderdag van 08.30 tot 17.00 uur en vrijdag van 08.30 tot 12.00 uur.

Aangepaste dienstverlening: uitbreiding van de dienstverlening balies per 28 april

Vanaf dinsdag 28 april gaan alle producten aan de balie in het gemeentehuis weer aangeboden worden en worden de openingstijden verruimd. Natuurlijk blijven de afspraken voor minimale besmetting van kracht zoals:

  • Alle producten op afspraak, ook afhalen van producten.
  • Tien minuten ruimten tussen twee afspraken.
  • Bezoekers worden verzocht afstand te houden, niet te komen bij klachten etc.
  • Medewerkers desinfecteren de handen en gebruiksvoorwerpen minimaal één maal per uur.

Heropening milieustraat, alleen op afspraak!

De openingstijden zijn per 13 mei aangepast. We blijven op afspraak werken. We werken met tijdblokken van vijftien minuten. Kom NIET naar de milieustraat, tenzij het dringend is: maak dus alleen een afspraak als u uw bezoek niet langer uit kunt stellen.

Voor welke dagen kunt u een afspraak maken?

Inwoners van Baarle-Nassau kunnen een afspraak maken voor:

  • Woensdag en vrijdag van 13:00 – 16:00
  • Zaterdag van 10:00 – 12:30

Hoe maakt u een afspraak?

  • U maakt een afspraak via het formulier 'Afspraak maken' en kiest voor 'Afspraak bezoek milieustraat'.
  • U kiest een van de tijden die beschikbaar zijn.
  • Vermeld uw naam, geboortedatum en telefoonnummer (verplichte velden).
  • Vul bij ‘Opmerkingen’ uw kenteken in en welk soort afval u komt brengen.

Bent u niet in de gelegenheid om online een afspraak te maken?

Bel dan 088-3821400. Houd u kenteken bij de hand.

Meer informatie?

Meer informatie, zoals wat u wel en niet mag brengen en wat de regels zijn vindt u hier.

Inzameling afval: zet container op tijd aan straat

Onze afvalinzamelaar (Renewi) leegt uw afvalcontainer de komende weken op de dagen zoals u dat gewend ben. Kijk op uw afvalkalender of de afvalwijzer voor het ophaalschema. Wel kan het tijdstip van ophalen anders zijn. De medewerkers werken in ploegendienst. Zo is er minder kans op besmetting. Zet uw container op de inzameldag voor 07.30 uur aan straat.

Uw en onze gezondheid staat voorop
Als u hoest, verkouden bent en/of koorts heeft, vragen wij u vriendelijk om een nieuwe afspraak te maken.

Voor iedereen geldt:

  • Was regelmatig uw handen,
  • Hoest en nies in de binnenkant van uw elleboog,
  • Gebruik papieren zakdoekjes,
  • Schud geen handen,
  • Houd afstand.

Alle maatregelen gelden tot nadere berichtgeving.