- Home
- Nieuws
- Nieuws van de gemeente
- Plan van aanpak voor de toekomst van het gemeentehuis in Baarle-Nassau vastgesteld
Plan van aanpak voor de toekomst van het gemeentehuis in Baarle-Nassau vastgesteld
Het college van burgemeester en wethouders heeft een plan van aanpak vastgesteld over een nieuwe invulling van het gemeentehuis in Baarle-Nassau. Het belangrijkste nieuws: de balie voor inwoners en de bestuurszetel (de plek waar het gemeentebestuur werkt) blijven gewoon in Baarle-Nassau.
In begin 2027 verhuizen sommige medewerkers naar het nieuwe kantoor van de ABG-organisatie in Rijen. Het gaat om medewerkers die geen direct contact hebben met inwoners. Het college van burgemeester en wethouders, de gemeenteraad en griffie, de raads- en trouwzaal en de balie blijven in het gemeentehuis in Baarle-Nassau.
Het plan geeft uitleg over de stand van zaken van dit project. De gemeente wil dat in het gebouw bestuurstaken worden gecombineerd met andere nieuwe functies. De gemeente wil invloed uitoefenen op hoe het deel voor het bestuur wordt ingericht. Voor de rest van het gebouw vraagt de gemeente hulp van een bedrijf.
Vervolgstappen
Een projectteam stelt een lijst op met wensen en eisen. Die lijst (nota van uitganspunten) is waarschijnlijk eind oktober klaar. Eind december deelt de gemeente dit met de gemeenteraad. Er zijn al ideeën verzameld voor de nieuwe invulling. Omdat er veel verschillende ideeën zijn, organiseren we een prijsvraag. Een jury kiest dan 3 voorstellen om verder te bespreken. De laatste stap is het beoordelen van de voorstellen en het uitvoeringsplan. Dat gebeurt in de zomer van 2026.